5 błędów przy prowadzeniu bloga

Niezależnie od tego czy Twoim głównym źródłem ruchu jest SEO czy reklamy PPC, jest jedna rzecz, którą na pewno masz - mianowicie strona Twojej firmy (jeżeli jej nie masz, to przestań czytać ten artykuł i już teraz ją załóż!). 

Wiele firm, z którymi współpracowałem, bagatelizowała fakt, że obecnie to właśnie strona internetowa jest najważniejszą wizytówką firmy i to, jak jest prowadzona, ma ogromne znaczenie. 

Wiem jednak, że Ty nie należysz do grona osób, które lekceważą siłę dobrej strony internetowej, dlatego w ramach podziękowania za Twój czas chcę pokazać pięć błędów, które często są popełniane przy tworzeniu firmowego bloga.

1. Nieposiadanie bloga

W obecnych czasach wybicie się w Internecie wymaga sporego wysiłku. Nowatorski i czytelny wygląd oraz piękne zdjęcia to podstawa, jednak niestety nie są już wystarczające do zapewnienia sukcesu. Osoby odwiedzające Twoją stronę firmową nie chcą tylko suchych faktów na temat Twojej oferty handlowej. Chcą lepiej poznać Ciebie oraz Twoją firmę.

Jeżeli chcesz się wyróżnić na tle konkurencji dobrze jest zadbać o stronę “literacką” Twojej strony; ciekawe informacje i dobrze napisane artykuły bardziej przyciągają uwagę niż wklepane suche dane czy sztampowe teksty. 

Takie kreatywne podejście pozwoli Twoim przyszłym klientom zobaczyć, że masz świeże podejście do usług i produktów, jesteś elastyczny i otwarty na różnorodną współpracę.

Pamiętaj - nie chcemy robić interesów z firmami tylko z ludźmi. Pozwól swojej firmie pokazać się od tej bardziej ludzkiej strony.

2. Nie przejmujesz się SEO

Jako osoba prowadząca własną firmę, jesteś zapewne bardziej zapracowany niż inni. To jednak nie usprawiedliwia Cię od nieznajomości podstaw pozycjonowania. Gdy inni właściciele myślą, iż pozycjonowanie jest czarną magią, Ty musisz znać podstawy, aby ułatwić Twoim potencjalnym klientom odnalezienie Twojej strony w Internecie. Jeżeli więc prowadzisz bloga, to powinien on być odwiedzany, prawda…?

Jeżeli nie chcesz na początku płacić zewnętrznej firmie za pozycjonowanie, to zachęcam do zapoznania się z innymi artykułami na tym blogu, dzięki którym sam będziesz mógł efektywnie pozycjonować swoją stronę. Aby zaoszczędzić czas zapisz się również na bezpłatny newsletter, w którym na bieżąco otrzymasz informacje o najnowszych artykułach i filmikach z zakresu marketingu internetowego, które pomogą w prowadzeniu firmy oraz zaprezentują Ci możliwości platformy. Formularz znajduje się w stopce strony. Znajdują się tam też dodatkowe informacje co otrzymasz zapisująć się. 

3. Nie gromadzisz emalii

Jest to wciąż najczęstszy błąd wielu firm, sam zresztą wielokrotnie go popełniałem. Zebranie własnej listy mailingowej pozwoli Ci nie tylko na łatwy kontakt z osobami, które są zainteresowane tym co robisz, ale również uniezależnisz się od kaprysów firm trzecich jak Google czy Facebook.

Poza oczywistymi plusami listy jest jeszcze jeden, o którym się nie wspomina…

Przykładowo: zajmując się pozycjonowaniem i pisząc o tym do osób z listy mailingowej uczysz ich podstaw tego procesu. Zaczynają lepiej rozumieć to, że dobre pozycjonowanie i dobór odpowiednich fraz są obecnie niezbędne. 

Dzięki temu dużo łatwiej będzie Ci z takimi osobami rozmawiać o swojej ofercie, bo już będą wyposażone w wiedzę na temat przydatności pozycjonowania, poznali podstawy i rozumieją to, co chcesz im przekazać i dlaczego będzie to dobre dla ich firmy.

Dużo przyjemniej pracuje się z osobami, które Cię znają i wiedzą, że chcesz dla nich dobrze, a Twoje umiejętności pomogą w rozwoju ich firmy.

4. Brak metody na przyciągnięcie osób na listę

Wiedząc, jak ważne jest posiadanie listy mailingowej, pojawia się pytanie: “Jak sprawić, aby ktoś się na nią zapisał?” 

Na sporej liczbie stron znajdziesz coś tego typu: “Hej ty! Zapisz się na mój newsletter dostaniesz darmowe informacje o nowych nowościach, które ci pomogą!”

Od razu zaczynam się zastanawiać - jakie informacje? Jakie nowości? W czym mi to pomoże?

Jeżeli chcesz, aby osoba Ci zaufała, wyjaśnij dokładnie co otrzyma, czego będą dotyczyły informacje, w czym im to pomoże. 

Dobrą praktyką jest podarowanie za subskrypcję jakiegoś bezpłatnego podarunku; często są to zniżki na właściwą usługę.

Na Bsmarti przykładowo za zapisanie się oferujemy godzinę konsultacji via Skype, podczas których doradzamy co warto wdrożyć w marketingu firmy, przyglądamy się optymalizacji strony, po prostu staramy się pomóc i rozwiać Twoje wątpliwości. 

5. Zapominasz o sobie

Wiele osób uważa, że blog firmowy powinien być profesjonalny i zawierać tylko profesjonalne wpisy, najeżone statystyką i dziesiątkami kolorowych wykresów.

Jednak prawda jest taka, że tego typu blogi po jakimś czasie się nudzą, bo nie jest tworzona więź z autorem, a jedynie z arkuszem kalkulacyjnym… 

Dużo lepszym rozwiązaniem jest wprowadzenie do bloga pewnej historii. Lepiej działa pokazanie prawdziwego procesu, np. jak prowadzona jest usługa, jak tworzony jest towar, który sprzedajesz, dlaczego wybrano taki a nie inny sposób dystrybucji. Pamiętaj -  potrzebujesz wpisów z narracją.

Jeśli chcesz, aby Twój biznes był miał ludzki element, tak samo powinieneś postępować z wpisami na blogu. Wzbudź u odbiorcy ciekawość, a z pewnością do ciebie wróci by przeczytać więcej. Gwarantuję :)

Podsumowanie

Pisanie bloga nie jest trudne, ale wymaga sporej ilości czasu by stworzyć coś interesującego. I czy Ci się to podoba czy nie, blog jest przyszłością marketingu. Dlaczego? Dlatego, że Twoi obecni i przyszli klienci są w Internecie i jeśli chcesz, by Cię odnaleźli, też musisz tam być.

Jeśli chodzi o prowadzenie bloga możesz się albo tego nauczyć albo stać obok i obserwować, jak inni go prowadzą i patrząc na ich sukces.  

Nie wystarczy mieć już wizytówki, trzeba wejść w interakcję i pokazać, kim się jest.


Udostępnij

TAGI