5 kroków aby nie trafić do spamu

Na przestrzeni ostatnich lat znacząco zwiększyły się sposoby prowadzenia marketingu, podobnie jak zmieniły się sposoby naszej  komunikacji. Mimo pojawienia się Skypa, Slacka, Messengera czy Snapchata, email dalej pozostał głównym kanałem komunikacji w biznesie. Problem polega jednak na tym, że istnieje coś takiego jak folder spam. Najnowsze raporty pokazują, że ponad 70% emaili jest spamem. Szacuje się, że dziennie wysyłanych jest 100 bilionów spamów.


Staje się więc oczywiste, że potrzebne są sposoby na to, by jakość emaila wzrosła i trafiał on do skrzynki a nie do folderu spam.

Oto 5 wskazówek, które pomogą Ci w osiągnięciu tego:


1. Poznaj swoich odbiorców


Wysyłanie takich samych emaili do wszystkich może być niezwykle niebezpieczne dla Twojej kampanii. Zapewne chcesz dotrzeć do ogromnej liczny odbiorców, jednak jeśli wyślesz to odbiorców, którzy są bardzo ogólnie spersonalizowani, odkryją oni, że jest to mało konkretna oferta i w najlepszym przypadku zignorują mail, a w najgorszym oznaczą go jako spam. Jeśli nie wiesz, jak określić grupę docelową odbiorców, to zapraszam na kurs podstaw marketingu, gdzie opisuję jak to zrobić.


Bezpłatne szkolenie z podstaw marketingu


Dobre wytargetowanie reklam to ponad połowa sukcesu kampanii!


2. Zgromadzenie odpowiednich danych


Zebranie danych na temat swoich odbiorców pozwoli Ci zgromadzić bezcenne informacje, które pozwolą Ci się wybić wśród konkurencji. Wyobraź sobie, że z badań wyszło, iż Twoi klienci lubią robić zakupy w sklepie ABC. Pomyśl, jakim zaskoczeniem będzie dla nich gdy nagle wspomnisz o tym w mailu. Należy tu jednak pamiętać, że z czasem tych informacji może być tak dużo, że przerosną one możliwości obrabiania. Dlatego przed gromadzeniem danych zastanów się nad kilkoma punktami, które dla Ciebie mogą być kluczowe. A jeśli w trakcie wyjdzie coś, czego nie było w Twoich planach, ale jest to wiedza, która pozwoli Ci lepiej określić grupę docelową, to koniecznie zanotuj to sobie "na później."


3. Pokaż siebie


Z jaką osobą kojarzy Ci się firma Apple? A z jaką Microsoft? Zapewne z tymi samymi osobami, co mnie. Tworząc jakikolwiek kontent pozwól użytkownikowi identyfikować się z Tobą, a nie tylko z firmą. Ludzie wolą poczuć, że po drugiej stronie jest realna osoba, a nie tylko autoresponder, który wszystkim odpowiada to samo. Podpisuj każdy swój mail swoimi danymi, tak by odbiorca wiedział, że w razie potrzeby może się do Ciebie zwrócić personalnie, a nie tylko wysyłać wiadomość na ogólny kontaktowy email.


4. Dostosuj zawartość


Wysyłając email do swoich klientów czy na zimną listę mailingowa pamiętaj, że odbierają je osoby, które mają swoje potrzeby oraz problemy. Im lepiej masz dobraną grupę docelową tym lepiej możesz dostosować treść maila, a co za tym idzie, lepiej pomóc swoim odbiorcom. Jedna rzecz, o której wiele osób zapomina jest to, że my - Polacy mamy uczulenie na puste oferty handlowe, które nie są dostosowane do nas. Nie lubimy odbierać siedemnastego telefonu z banku i wysłuchiwać tego, że "specjalnie" dla nas przygotowano taką a taką ofertę. Podobnie jest z odbiorcami email. Zaproponuj im coś, co przyda się właśnie im, a z pewnością będą czytać Twoje maile, a nie tylko pobieżnie przeglądać.


5. Ulepszaj


Optymalizacja jest niezbędnym elementem marketingu, a emaile nie są tutaj wyjątkiem. Jeśli myślisz, że wystarczy raz stworzyć mail i koniec, to jesteś w błędzie. Każde działanie marketingowe, w tym również emailing, wymaga ciągłej analizy. Dzięki testowaniu i wprowadzaniu zmian, możesz w kilka chwil zwiększyć skuteczność o ponad 100%.


... nie zapominaj jednak o podstawach


Wszystkie powyższe punkty są ważne, ale przed ich wdrożeniem pamiętaj o jednej, najważniejszej zasadzie: o tworzeniu wartościowej treści. Przekazywana treść jest ogromnie ważna, dlatego przygotuj się przed wysłaniem każdego maila. Dbaj o estetyczny wygląd wiadomości, o zachowanie poprawnej formy, o zachowanie form grzecznościowych i poprawności językowej. Niechlujny wygląd emaila przyćmi nawet najlepiej skonstruowaną ofertę, bo odbiorca nie będzie miał ochoty zapoznać się z czymś nieczytelnym, naszpikowanym błędami.


Stosując te wszystkie zasady z pewnością zwiększy się ilość otwarć oraz kliknięć Twoich maili a co za tym idzie przełoży się to na większą sprzedaż Twoich towarów czy usług.


Udostępnij

TAGI