Dlaczego powinieneś zawracać sobie głowę marketingiem, gdy Twoja firma jest maksymalnie obłożona?

Większość małych firm w pewnym momencie staje przed dylematem rozwoju. Pojawiają się wtedy pytania: dlaczego do diaska mam spędzać czas oraz wydawać pieniądze na działania marketingowe, gdy już mam pełne obłożenie firm?


Wielokrotnie pytano mnie o to i rozumiem, że może wydawać się to mylące. W końcu przecież mamy masę pracy, klienci naciskają na szybkie realizację i  logika podpowiada, że nie czas teraz na marketing, no bo przecież mam już klientów. Prawda jest jednak zupełnie inna, z jednego bardzo ważnego powodu.


Marketing, który stosujemy dzisiaj przyniesie wymierne rezultaty po chwili. Dlatego, niezależnie od tego jak dużo klientów ma Twoja firma obecnie, działania, które podejmiesz dzisiaj przyniosą efekty w postaci klientów w przyszłości, a nie tylko w danej chwili.


Wiele małych firm ma podejście start/stop. Zaczynają działania marketingowe, które z czasem przynoszą im klientów. Następnie ilość zamówień wzrasta, więc przestają się skupiać na marketingu, a nawet całkowicie go zaprzestają. Przez to po jakimś czasie, gdy ilość zamówień i klientów zacznie spadać (no bo już zrobili wszystko, co mieli na zleceniu) są zmuszeni do rozpoczynania nowej kampanii marketingowej od początku, co generuje dużo większe koszta, niż gdyby działania były prowadzone ciągle.


Najlepszym podejściem do marketingu jest spójna i ciągła strategia. Spójrz na to podejście jako inwestycję na przyszłość.


Zachowana ciągłość działań marketingowych sprawia, że dużo łatwiej zapewnić również ciągłość finansową firmy. Nagłe skoki wydatków, gdy ilość klientów spada, nie będą już występować. Stres związany z nagłą potrzebą wydania większej sumy na start kampanii przestanie dla Ciebie istnieć.


Zastanów się teraz nad swoim marketingiem. Czy u Ciebie występuje tendencja start/stop? Jeśli tak, to zmień strategię na długoterminową, tak by pozyskiwać klientów stale. Marketing zastosowany dzisiaj przyniesie Ci klientów jutro. Pamiętaj - spójny marketing przynosi spójne wyniki.

Udostępnij

TAGI