Wyróżnij swoją stronę spośród masy innych, skutecznie! Od Zaraz!

Napewno chciałbyś. aby Twoja strona zajmowała wyższe pozycje w wyszukiwarce Google. Wyznaczyłeś już frazy jakie są dla Ciebie kluczowe, ale nie wiesz jak możesz pomóc swojej stronie, by znalazła się w pierwszej dziesiątce? Jest oczywiście na to kilka sposobów. Jeden z nich opisałem już w moim poprzednim artykule o SEO. Dziś jednak chciałbym poruszyć inny temat - jak powinna wyglądać idealna strona, by algorytm Google uznał ją za wartościową.  

Algorytm stosowany przez Google mocno punktuje witryny posiadające uzupełnione SEO, jednak nie jest to jednak warunek wystarczający. Pod uwagę brana jest także zawartość strony. Na to głównie składają się teksty oraz zdjęcia. Warto więc zadbać, aby treść była wartościowa i dotyczyła ściśle określonego tematu.

Zarówno treść jak i SEO powinny być spójne i jasno pokazywać czego dotyczy dana strona. Tylko takie strony mają szanse na wysokie pozycje w katalogu Google. Chciałbyś wiedzieć jak najlepiej zrobić to w praktyce? Już tłumaczę.

Treść, treść i jeszcze raz treść

Tekst zamieszczony na stronie powinien posiadać długość minimum 300 znaków. Najlepiej byłoby jednak, gdyby posiadał ich ok 1800 (do tej pory ten artykuł ma ich już 934 bez spacji - nieźle mi idzie). Ilość wyrazów możemy łatwo sprawdzić np. w programie Word. Tak długi tekst świadczy o tym, że użytkownik może dowiedzieć się czegoś więcej na dany temat.

Pora na nagłówki

Z tekstem na stronie, podobnie jak z książką, dobrze żeby miała tytuł i nazwy rozdziałów. Każdy tekst powinien rozpoczynać się tytułem (nagłówkiem), powinien on jasno i czytelnie mówić o czym jest dana strona. Dodatkowo  formatowanie nagłówka powinno być ustawione jako H1, czyli nagłówek pierwszego stopnia. Ponadto treść nagłówka powinna odpowiadać jednemu ze słów kluczowych jakie wyznaczyliśmy. Jeżeli posiadamy więcej słów/fraz kluczowych mogą one stanowić nazwy akapitów formatowanych H2, H3 i dalsze. Inne słowa kluczowe mogą być zawarte także bezpośrednio w teksie. Pokreślić ich wagę można w bardzo prosty i szybki sposób - pogrubiając ich treść (teraz masz już odpowiedź dlaczego na wielu stronach można się na to natknąć). Wszystkie te zabiegi mają na celu pokazać robotom sieciowym, iż nasza strona jest spójna tematycznie, a użytkownik może wynieść z niej wiele ciekawych informacji.

Nie zapominaj o zdjęciach

Fotografie zawsze wpływają na odbiór prezentowanej treści, a Google to wie! To nierzadko od fotografii zależy czy będziemy chcieli coś kupić. Ma to więc istotne znaczenie także dla naszego pozycjonowania. Warto co kilka akapitów zamieszczać w tekście grafiki ściśle związane z tematyką strony.

Działanie te tyczą się nie tylko podstron, ale także naszej strony głównej, bo to przecież ona powinna być najlepiej pozycjonowana. Jeżeli nie masz pomysłu na tak długi tekst na swojej stronie głównej to warto rozważyć umieszczenie tu opinii swoich zadowolonych klientów. Zapewni Ci to wymaganą długość wartościowego tekstu i wzmocni Twoją pozycję na rynku.

Warto się jednak potrudzić

Utwórz wartościowe teksty, by pokazać, że strona stanowi na prawdę przydatny materiał w danym temacie. Nagrodą może być zupełnie bezpłatna pozycja na pierwszej stronie w wyszukiwarce, a może nawet pierwsze miejsce. Wysoka pozycja przełoży się na większą ilość odwiedzających, a oni na nowych klientów.  

Udostępnij

TAGI