Co to jest SEO? Czyli pierwsze kroki do tego, by Twoja strona była wysoko pozycjonowana w Google.

Wyższa pozycja Twojej strony w wyszukiwarce Google to gwarancja większej ilości wyświetleń przez osoby zainteresowane Twoją ofertą . Kluczem do osiągnięcia wyższych pozycji jest dobra optymalizacja strony.

Czy chcesz, aby Twoja strona była wyżej w wynikach wyszukiwania ? Czy chcesz, aby Twoja strona była wyświetla przed stroną Twojej konkurencji ? Jeśli tak, to mam dla Ciebie świetną wiadomość. Zdradzę Ci sekret pozycjonowania krok po kroku; od podstaw po zaawansowane techniki. Jeżeli jednak dopiero zaczynasz swoją przygodę z pozycjonowaniem, to warto byś poznał kilka podstawowych zasad, które przedstawię w następujących punktach.

Czym jest SEO?

SEO - (ang. search engine optimization) to działania mające na celu zwiększenie czytelności strony dla robotów wyszukiwarek, co w konsekwencji prowadzi do wyższych pozycji w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Czym więc tak naprawdę jest SEO i co składa się na ten zestaw działań podnoszących pozycję witryny? Rozpoczynając optymalizację strony warto zacząć od trzech, najważniejszych elementów, które są niezmienne od lat.

Tytuł strony

Podobnie jak w gazetach, tytuł Twojej strony ma przyciągnąć uwagę użytkownika. Powinien go poinformować czego ma się spodziewać czytając dalej. W wielu starszych źródłach można natknąć się na informacje, że tytuł strony powinien być frazą kluczową. Jednak najnowsze wytyczne Google jasno pokazują, że tego typu działania doprowadzą do obniżenia wartości strony. Jeśli więc chcemy dodać w tytule frazę kluczową, powinniśmy wpleść ją w całe zdanie. Wyjątek stanowią tutaj sklepy internetowe, które są katalogiem produktów, a co za tym idzie naturalne jest tu użycie słowa kluczowego w tytule np. kategorii.

Na zielono zaznaczony tytuł strony widziany w wyszukiwarce Google.

SEO opis

Drugim elementem jest tzw. SEO opis (description). Wyświetla się on na liście wyszukań pod adresem strony i ma na celu zachęcenie użytkownika do kliknięcia w link. Doskonałym przykładem takiego tekstu może być tekst użyty na portalu Atrakcje Dziecięce dla placu zabaw na terenie Trzech stawów: "Odkryj Dolinę trzech stawów w Katowicach! Plac zabaw, siłownia i wiele więcej, Wejdź i przekonaj się sam!" Warto tutaj zaznaczyć, że wyszukiwarka Google wyświetla jedynie 160 znaków i dlatego przed publikacją sprawdź czy Twój opis nie jest za długi.

Na zielono zaznaczony SEO opis widziany w wyszukiwarce Google.


Słowa kluczowe

Ostatnim elementem z podstawowej trójki SEO są słowa kluczowe, choć tak naprawdę są to frazy, które opisują co znajduje się na stronie. Nie są one widoczne dla użytkowników. Jeżeli je uzupełnisz, to nie będzie ich widać na pierwszy rzut oka, ale przeglądarka Google zczyta je z kodu Twojej strony i będzie brała je pod uwagę w wynikach wyszukiwania. Słowa kluczowe są to frazy, które odpowiadają i opisują to, co znajduje się na Twojej stronie. Ja użyłem w tym przypadku fraz "plac zabaw katowice, place zabaw katowice, place zabaw w katowicach, dolina 3 stawów katowice, dolina 3 stawów w katowicach." Zastanów się, co mogą wpisywać Twoi klienci, gdy chcą znaleźć Ciebie i Twoją witrynę. Słowa kluczowe to bardzo silne narzędzie i warto dobrze przemyśleć jakich użyjemy do pozycjonowania naszej strony.

Znasz już podstawowe 3 elementy, które TRZEBA ustawić na stronie. W kolejnych artykułach przybliżę Ci inne ważne elementy. Jedna mała prośba na koniec - przed szukaniem bardziej szczegółowej wiedzy z zakresu pozycjonowania upewnij się, że te 3 podstawowe elementy są dobrze ustawione na Twojej stronie.

Udostępnij

TAGI