Archetyp marki kreator

Bycie kreatorem to ciągłe wymyślanie nowych rzeczy. To niezwykła zdolność zobaczenia inspiracji w rzeczach, które nas otaczają. Nie boisz się nowatorskiego podejścia.

Elementem, który odróżnia kreatora od archetypu odkrywcy, jest chęć ciągle robienia czegoś nowego. Nie ważna czy dany kierunek da nam coś, ale ważny by był nowy.

Kreator musi się wyróżnić swoją unikalnością. Wierzy, że jeśli coś sobie wyobrazisz, to możesz to następnie stworzyć.

Najczęstszymi branżami, w których spotykamy kreatorów, są:

  • sztuka
  • nowe technologie
  • marketing
  • design
  • copywriting

Przykładowa paleta kolorów

#b6019a
#e10209
#1b1715
#f9ed06

Mocne strony archetypu kreatora

Mocnymi stronami kreatora jest tworzenie nowych możliwości. Doskonałym przykładem było stworzenie przez Steve’a Jobsa iPhona czy iPada. Mimo że wiele firm przed nim miało już pomysły na to, to jednak on pierwszy miał wizje tego, jak ma to wyglądać i przekuł ją w produkt.

Firmy kierujące się tym archetypem bardzo mocno wyznaczają trendy. Nawiązuje do tej części naszej osobowości, która chce indywidualności. A każdy z nas chce w mniejszym lub większym stopniu być unikalny.

Słabe strony archetypu kreatora

Jak każdy archetyp tak również tutaj mamy kilka minusów. Ciągłe dążenie do czegoś nowego oznacza, że będziemy musieli stale wymyślać nowe produkty. Wszelkie powtarzalne czy skopiowane rzeczy nie będą pasować dla takiej firmy.

Sami pracownicy będą potrzebować dużej ilości przestrzeni dla siebie. Podejście hierarchiczne w takiej firmie może się nie sprawdzić, bo ograniczy możliwości kreowania przez pracowników.

Znane marki

Przykłady znanych marek budowanych w oparciu o archetyp kreatora:

  • Lego
  • Apple
  • YouTube
  • Cannon
  • Minecraft

Znane osoby:

0 0 votes
Ocena Artykułu
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments